Inscrie-te la cursul: Cum iti deschizi un magazin online pas cu pas

  • Acasă
  • Diverse
  • Analiză mediaTRUST: Sporturile în luna aprilie, mai puțin prezente în atenția publică

Analiză mediaTRUST: Sporturile în luna aprilie, mai puțin prezente în atenția publică

Bucureşti, 29 mai 2023: mediaTRUST prezintă vizibilitatea în media a tuturor Federațiilor Sportive din România, de la 1 – 30 aprilie 2023.

Mediatizarea Federației Române de Fotbal a scăzut cu 40% în luna aprilie față de luna martie.

În luna aprilie, s-a înregistrat o scădere în mediatizarea sporturilor în mass-media din România. În ciuda faptului că fotbalul a continuat să domine peisajul mediatic, FRF a fost menționată într-un număr mult mai mic de materiale jurnalistice, cu 6.612 de articole în aprilie, comparativ cu peste 11.000 în martie. Un moment important în mediatizarea FRF a fost reprezentat de Adunarea Generală a Federației Române de Fotbal, care a avut loc pe 26 aprilie și a generat peste 640 de articole în presă. Președintele Răzvan Burleanu a anunțat un buget record pentru FRF, cu estimări de venituri de peste 31 de milioane de euro pentru anul curent. Alte subiecte de interes mediatizate au fost despărțirea de antrenorii Alexandru Pelici și Daniel Mogoșanu, care au pregătit echipele naționale de juniori sub 19 ani, respectiv sub 18 ani. Contractele celor doi tehnicieni au expirat la sfârșitul lunii aprilie, aceștia solicitând să nu li se prelungească angajamentele. De asemenea, au fost acoperite declarațiile lui Gigi Becali despre corupția din fotbal.

În ceea ce privește mediatizarea Federației Române de Handbal, aceasta a urcat pe poziția a doua în luna aprilie, fiind menționată în 471 de materiale jurnalistice. Majoritatea articolelor s-au concentrat pe naționala de handbal a României, care a obținut o victorie semnificativă împotriva Portugaliei, cu scorul de 35-20, într-un meci important pentru calificarea la Campionatul Mondial de handbal, ce va avea loc în Danemarca, Norvegia și Suedia în perioada 29 noiembrie – 17 decembrie.

Natația a revenit în topul celor mai mediatizate sporturi, ocupând poziția a treia, cu 426 de materiale în presă, față de locul 11 ocupat în luna martie. Această creștere a mediatizării vine în urma inaugurării bazinului olimpic ultramodern de la Pitești, un proiect care a implicat o investiție de 1,7 milioane de euro și care a fost finalizat înainte de termenul stabilit inițial. De asemenea, performanțele lui David Popovici la Campionatele Naționale de înot, unde a obținut titlurile naționale la probele de 50 m liber și 100 m spate, au contribuit la creșterea interesului media pentru natație.

Gimnastica menține poziția a patra în topul mediatizării, cu un vârf al vizibilității pe 27 aprilie, când conducerea Federației Române de Gimnastică și-a prezentat demisia în bloc, în urma unei ședințe tensionate. Pe locul cinci în clasamentul mediatizării sporturilor se află Federația Română de Baschet, menționată în 285 de materiale, urmată de Tenis, cu 256 de materiale.

Canotajul a urcat de pe poziția a 13-a direct pe locul 7, fiind menționat în 203 de materiale în luna aprilie. Totodată, Federația Română de Lupte a înregistrat o creștere de două poziții, ajungând la 194 de materiale, față de cele 164 înregistrate în luna anterioară. Un moment de înaltă vizibilitate pentru această federație a fost înregistrat pe 21 aprilie, când Alexandra Anghel a obținut medalia de aur la Campionatele Europene de Lupte de la Zagreb. Federația Română de Automobilism Sportiv se situează pe poziția a noua în clasament, cu 189 de materiale, iar Federația Română de Rugby își menține poziția în top 10, fiind menționată în 172 de materiale în luna aprilie.

Federația Română de Tenis de masă s-a remarcat în clasamentul lunii aprilie printr-o ascensiune semnificativă, înregistrând o creștere de 7 poziții și ajungând pe locul 11. Performanța a fost evidențiată de cele 142 de mențiuni în media. De asemenea, Federația Română de Haltere a surprins prin progresul înregistrat în clasament, depășind pozițiile inferioare ocupate în luna martie și stabilindu-se pe locul 12, cu nu mai puțin de 142 de apariții în presă. Culturismul și Fitness-ul ocupă poziția 13 în top, cu 140 de materiale monitorizate, în timp ce Șahul a coborât de pe locul 7 pe poziția 14, fiind menționat în 128 de articole. Într-o evoluție similară, Federația Română de Hochei pe gheață a reușit să urce rapid în clasament, trecând de pe pozițiile de coadă până pe locul 15 în luna aprilie. Federația Română de Ciclism s-a situat pe locul 16, fiind menționată în 119 materiale, în timp ce Federația Română de Volei ocupă poziția 17, cu 110 mențiuni în presă. Federația Română de Box și Federația Română de Atletism împart locul 18 în clasament, ambele fiind citate în 103 materiale. Poziția 20 este ocupată de Federația Română de Scrimă, înregistrând 96 de mențiuni în luna aprilie.

Mediatizarea celorlalte Federații sportive din România în luna aprilie.

Federația Română de Oină se evidențiază prin prezența sa în 83 de materiale jurnalistice, la fel ca și Federația Română de Karate și Federația Română de Judo. De asemenea, Federația Română de Gimnastică Ritmică a fost menționată în 57 de materiale, în timp ce Federația Română de Polo a avut referințe în 54 de materiale. La un pas de ele se află și Federația Română de Orientare, cu 42 de mențiuni. O creștere semnificativă a fost înregistrată de Federația Română de Motociclism, care a fost citată în 40 de materiale, comparativ cu cele 26 din luna martie. În același timp, Federația Română de Tir cu Arcul își menține poziția în clasament, fiind menționată în 37 de articole, iar Federația Română de Dans Sportiv în 35 de materiale. Comitetul Național Paralimpic și Federația Română de Scrabble se situează la egalitate, cu un număr de 34 de mențiuni în mass-media în perioada monitorizată de mediaTRUST.

În timpul perioadei monitorizate, următoarele federații sportive din România au înregistrat un număr de mențiuni în mass-media cuprins între 28 și 10, plasându-se în partea de jos a clasamentului: Federația Română de Taekwon-do ITF și Federația Română de Tir Sportiv au fost menționate în fiecare în 28 de articole. Urmează Federația Română de Kaiac Canoe și Federația Română de Karting, cu câte 22 de materiale în care au fost menționate. Alte federații enumerate în ordine descrescătoare sunt Federația Română de Darts (21 mențiuni), Federația Română de Squash (19), Federația Română de Arte Marțiale (18 mențiuni), Federația Ecvestră Română (18), Federația Română de Yachting (17), Federația Română de Arte Marțiale de Contact (16), Federația Română de Bowling (16), Federația Română de Triatlon (15), Federația Română de Alpinism și Escaladă și Federația Română de Hochei pe Iarbă (ambele cu 14 mențiuni), Federația Română de Pangration Athlima și Federația Română de Sambo (ambele cu 13 mențiuni). Federația Română de Schi Biatlon (12) se situează la egalitate cu Federația Română de Bob și Sanie, iar Baseball-ul și Softball-ul a avut 11 materiale în care a fost menționat. Federația Română de Snooker și Federația Aeronautică Română, Federația Română de Patinaj, Federația de Minifotbal din România, Backgammon-ul și Wushu Kungfu au înregistrat fiecare 10 mențiuni în mass-media.

Pe ultimele locuri în clasament, cu mai puțin de 10 mențiuni în mass-media în cursul lunii aprilie, se află următoarele federații sportive din România, în ordinea numărului de materiale jurnalistice în care au fost menționate: Federația Română de Powerlifting (9 mențiuni), Federația Română de Popice (9), Federația Română de Badminton (7), Modelism (5), Vovinam Viet-Vo-Dao (4), Cricket (2), Taewkwondo WT (2), Pescuit Sportiv (1) și Chanbara (1).

Federațiile de Radioamatorism, Bridge, Golf, Aikido și Fotbal Tenis CAJ nu au înregistrat mențiuni în mass-media în cursul lunii aprilie.

Metodologie

Analiza include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri si comentarii rețele socializare. Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultați www.mediatrust.ro.

Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).

Lasă un răspuns