Beneficiile consumului zilnic de avocado

Avocado a devenit destul de popular pentru consumatorii preocupați de sănătatea lor. Este fructul copacului de avocado, cunoscut științific sub denumirea de Persea americană și își are originile în Mexic.
Este un aliment unic datorită proprietăților lui nutritive, are o textură cremoasă și este bogat în grăsimi sănătoase, vitamine și antioxidanți. Într-un avocado se regăsesc aproape 20 de vitamine și minerale, inclusiv potasiu și luteină (benefică pentru ochi).

 

Care sunt beneficiile consumului zilnic de avocado?

 

Te ajută să slăbești

Un avocado întreg conține aproximativ 250-330 de calorii și este bogat în grăsimi sănătoase datorită acidului oleic, astfel menține senzația de sațietate pentru mai mult timp și reduce dorința de a mânca pentru un timp îndelungat.
Așadar, contrat așteptărilor, pe lângă restul de beneficii pe care le aduce stării generale de sănătate, o dietă bogată în avocado te va ajuta și să scazi semnificativ în greutate.

 

Este o sursă importantă de nutrienți

Fiecare porție de avocado este scăzută în carbohidrați, conține fibre și este bogată în vitamine și minerale precum vitamina K, vitamina C, Vitamina E, vitaminele B, potasiu și cupru. Consumul acestui fruct ne ajută să ne păstrăm ochii sanataosi pentru ca este bogat în luteină – un antioxindant cu rol de prevenire a afecțiunilor oculare si care  protejeaza vederea de efectele negative ca urmare a expunerii îndelungate la razele UV ale soarelui.

 

Reduce nivelul de colesterol

Nivelul crescut de colesterol nu permite circulația normală a sângelui către oraganele vitale, dublând astfel riscul bolilor cardiovasculare sau chiar al accidentului vascular cerebral. Studiile arată că fructul de avocado consumat zilnic reduce nivelul colesterolului rău (LDL) și crește nivelul colesterolului bun (HDL), ajută de asemenea și la reducerea numărului de trigliceride în sânge.

 

Menține sănătatea oaselor

Consumul unui avocado oferă aproape 50% din cantitatea de vitamina K recomandată zilnic. Vitamina K este esențială pentru sănătatea oaselor și reduce riscul de apariție a osteoporozei.
În plus, avocado conține cantități semnificative de minerale esențiale precum cupru, zinc, fosfor, calciu și seleniu, ajutând astfel la îmbunătățirea densității osoase.

 

Ajută în diabetul zaharat

Fiind o sursă bogată de grăsimi mononesaturate, s-a constatat că pentru persoanele cu diabet zaharat includerea acestui fruct în alimentație poate îmbunătăți sensibilitatea la insulină și ajută la reglarea nivelului glicemiei.

 

Previne cancerul

Potrivit studiilor consumul de avocado ajută la prevenirea sau oprirea creșterii celulelor de cancer la sân sau cancer de prostată, deoarece conține antioxidanți care protejează celulele împotriva cancerului și împotriva efectelor negative ale radicalilor liberi.

 

Ajută digestia

Avocado este un aliment grozav pentru persoanele care au probleme cu stomacul, reprezentând o sursă bogată de fibre. Fibrele au un rol important în buna funcționare a organismului deoarece combat constipația și ajută tranzitul intestinal.

 

Având în vedere toate beneficiile enumerate mai sus, nu mai sta pe gânduri și transformă acest superaliment în cel mai bun prieten al tău. Transformă-l în gustarea favorită consumând avocado în salate, omletă, sandvișuri sau in orice combinatie doresti. Înlocuiește maioneza cu avocado sau folosește-l că înlocuitor al untului.

 

Lasă un răspuns