Inscrie-te la cursul: Cum iti deschizi un magazin online pas cu pas

  • Acasă
  • Diverse
  • Echitatea în școli și reducerea abandonului școlar – cele 5 elemente esențiale pentru ca o școală să devină performantă. Cami Anderson, speaker Dare to Learn: “Codul tău poștal determină dacă ai sau nu acces la o școală bună”

Echitatea în școli și reducerea abandonului școlar – cele 5 elemente esențiale pentru ca o școală să devină performantă. Cami Anderson, speaker Dare to Learn: “Codul tău poștal determină dacă ai sau nu acces la o școală bună”

București, 25 septembrie 2024 – Un sistem de învățământ corect reprezintă o temelie solidă pentru o societate modernă, asigurând tuturor copiilor șanse egale de a învăța și de a reuși în viață. Totuși, construirea unei asemenea temelii nu este ușoară. Diferențele socio-economice, lipsa de resurse în unele unități școlare, precum și lipsa resurselor complică eforturile de a crea un sistem de învățământ care să fie corect și echitabil pentru toți elevii săi.

Echitatea în școli a fost subiectul central al unui webinar online, la care a participat Cami Anderson (SUA) – expertă în educație și speaker internațional al evenimentului educațional “Dare to Learn”, ce va avea loc la București, în 25 și 26 octombrie 2024. Anderson a petrecut 30 de ani luptând cu sisteme și politici educaționale internaționale învechite, încercând să le transforme.

“Dacă un copil crește în sărăcie, șansele de a fi admis la o școală care îl poate pregăti corespunzător pentru liceu sunt mult reduse. Practic, codul tău poștal determină dacă ai sau nu acces la o școală excelentă, care te poate pregăti pentru a beneficia în viață de toate opțiunile pe care le meriți”, a precizat Cami Anderson în cadrul webinarului desfășurat zilele trecute, în care l-a avut drept gazdă pe Radu Szekely, Președinte al Fundației Dare to Learn și organizator al evenimentului Dare to Learn, fost Secretar de Stat în Ministerul Educației și co-fondator al Școlii Finlandeze ERI Sibiu.

În timpul mandatului său de CEO al Teach for America – New York, între 2011 și 2016,  Anderson a ghidat dezvoltarea unui program inovator de formare a directorilor de școli, apreciat de Harvard Business School, precum și de Departamentul pentru Educație al SUA. Anderson a fost premiată pentru devotamentul său față de elevii din medii dezavantajate. Mai mult, în 2012, aceasta a fost inclusă de revista TIME în topul „100 cei mai influenți oameni din lume”.

Cele cinci elemente esențiale pentru ca o școală să devină performantă

Experiența de zeci de ani în sistemul educațional a făcut-o pe Cami Anderson să ajungă la concluzia că, pentru ca o școală să fie cu adevărat de succes, sunt esențiale câteva elemente-cheie, care, împreună, creează un mediu propice pentru performanță și dezvoltare:

  1. Leadership: Persoana care conduce școala joacă un rol crucial, fiind nu doar un lider, ci și un model pentru toată echipa de profesori și elevi. Un director eficient formează o echipă de cadre didactice bine organizată, orientată spre rezultate, similar unei echipe sportive, unde toți „jucătorii” colaborează pentru a atinge excelența. În educație, un leadership cu viziune și pasiune este la fel de important ca-n mediul de business.
  2. Echipa potrivită de profesori: O școală de succes are o echipă de cadre didactice bine selectate, sprijinite și trainuite constant. Profesorii sunt evaluați și ajutați să evolueze, având acces la resurse de calitate. În plus, școala oferă suport prin asistenți sociali și specialiști care sprijină familiile și contribuie la integrarea comunității în viața școlii. Educația nu se limitează doar la predare, ci implică și o rețea de sprijin pentru elevi și pentru familiile acestora.
  3. Resurse valoroase: O școală de succes oferă elevilor un curriculum bine structurat, bazat pe științele educației, iar programele de calitate și materialele educaționale sunt esențiale pentru dezvoltarea intelectuală a elevilor. Multe comunități au de suferit din cauza programelor inadecvate, iar o școală eficientă își îndreaptă resursele spre un curriculum adaptat nevoilor elevilor.
  4. Cultura așteptărilor înalte și a sprijinului: Este esențial ca o școală să mențină un echilibru între așteptările ridicate și sprijinul constant acordat elevilor. Aceștia trebuie stimulați intelectual, dar în același timp, este recomandat să primească sprijinul necesar pentru a-și atinge potențialul. De asemenea, este vital ca elevii să se simtă apreciați și incluși din punct de vedere social, pentru că sentimentul de apartenență la un colectiv îi motivează și le stimulează performanțele obținute.
  5. Condiții optime pentru succes: Infrastructura și accesul la tehnologie sunt factori cruciali pentru succesul unei școli. Facilitățile moderne și deschiderea către dialog creează un mediu favorabil învățării și colaborării.

Prin implementarea acestor cinci elemente fundamentale, o școală poate deveni un exemplu de excelență educațională, pregătindu-și elevii pentru succesul de mâine.

Speakerul “Dare to Learn” a simțit încă din copilărie inegalitățile sistemului de învățămănt și a dorit să creeze un mediu în care toți elevii, indiferent de obstacolele pe care le întâlnesc pe parcursul procesului educațional, să aibă șansa să se dezvolte și să prospere.

“Cu toții avem o misiune importantă de realizat, aceea de a oferi copiilor noștri acces la educație. Cred că sunt câteva lucruri care nu apar, probabil, în biografia mea, dar care v-ar ajuta să înțelegeți de unde vin și de ce sunt atât de pasionată de munca pe care o fac. În primul rând, am crescut într-o familie cu 14 membri: am 11 frați. Părinții mei au lucrat în servicii publice. Nouă dintre frații mei au fost adoptați – unul de la naștere, iar ceilalți mai târziu. Nouă dintre noi suntem la o distanță de doar trei ani ca vârste. În copilărie, aveam cu toții un singur duș funcțional. Unii dintre frații mei nu sunt albi, alții se identifică drept homosexuali, iar unii au dizabilități. Am devenit conștientă, încă de la o vârstă fragedă, că școala era mai ușoară pentru copiii ca mine decât pentru unii dintre frații mei. Astfel, de foarte tânără, am fost profund conectată emoțional cu această idee despre cum ar trebui să fie un sistem școlar în care toți frații și cei 19 nepoți pe care îi am astăzi să poată înflori. Aceasta este direcția mea, pe care poate o considerați neobișnuită”, a relatat Cami Anderson în cadrul webinarului online desfășurat zilele trecute.

Despre evenimentul anului în educație

Dare to Learn a fost conceput ca un program de formare la care sunt așteptați peste 4.000 de participanți. Prima ediție se va desfășura timp de două zile, pe 25 și 26 octombrie a.c., la Romexpo, în Capitală, și va fi cel mai mare eveniment din Europa dedicat profesorilor, dar și experților din învățământul preuniversitar și universitar, trainerilor din domeniul formării continue, cercetătorilor, celor care lucrează în domeniul resurselor umane în corporații sau companii, precum și specialiștilor din instituțiile locale și actorilor guvernamentali.

Summitul va cuprinde patru panel-uri dedicate profesioniștilor în educație, axate pe insights-uri și perspective privind valorificarea cercetărilor în psihologie, pe tehnologiile utilizate în economiile emergente și abordările de tip pionierat, cu scopul de a crea experiențe transformatoare de învățare.

Dare to Learn va reuni peste 20 de vorbitori locali și internaționali, care-și propun să dezvăluie cele mai recente rezultate ale studiilor și cercetărilor în practicile educaționale. Vor fi prezentate idei si tehnologii noi care remodelează modul în care se desfășoară astăzi procesul de învățare. Participanții vor fi încurajați să adopte noi instrumente și să modeleze ecosisteme de învățare pe tot parcursul vieții, adaptându-se unui viitor marcat de competiția dintre inteligența artificială și cea naturală, precum și de accesul democratizat la informație. Pe parcursul celor două zile de eveniment, 32 de masterclass-uri, organizate pe diverse teme, vor fi susținute de experți ce și-au lăsat amprenta asupra modului în care se desfășoară procesul de învățare (la clasă ori în mediul organizațional), care au eliminat barierele pentru a face educația una echitabilă.

Printre speakerii internaționali – considerați lideri de opinie, academicieni, cercetători în leadership-ul educațional, deschizători de drumuri în ceea ce privește accesul la educație și vizionari în domeniul inteligenței artificiale, pionieri care au redefinit domeniul învățării prin idei și practici revoluționare – se numără nume de referință în accelerarea învățării: John Hattie, Peter Senge, Sugata Mitra, Vicky Colbert, Zack Kass, Graham Brown-Martin, Charles LeadBeater, Niko Herlin, Henri Muurimaa, Diana Laufenberg, Cami Anderson și Ng Aik Yang. Lista completă a speakerilor, precum și mai multe informații despre aceștia și performanțele lor vor fi comunicate în perioada următoare.

În cadrul evenimentului vor exista zone dedicate întâlnirilor one-to-one și networkingului între participanți și vorbitori, precum și o zonă amplă de expoziție dedicată partenerilor acestui eveniment (lansare de cărți, dezbateri ale autorităților, standuri cu activități ale companiilor etc.).

Evenimentul Dare to Learn este rezultatul unui parteneriat între Fundația Dare to LearnAsociația Română de Literație (ARL România), Teach for Romania și Finnish Teacher Training Centre.

ING Bank Romania este presenting partner al evenimentului.

EducațiePrivată.ro este partener media principal al evenimentului. Pe lista partenerilor media se mai numără Antena 3 CNN și Hotnews.ro.

###

 

Despre Fundația Dare to Learn

Fundația Dare to Learn este o organizație non-guvernamentală care promovează și sprijină inovarea în domeniul educației și învățării pe tot parcursul vieții, pentru a elimina orice barieră din calea învățării unei persoane. Prin abordări și tehnologii inovatoare, Fundația își propune să elimine impactul constrângerilor geografice, disparităților socio-economice, ciclurilor multigeneraționale de eșec educațional, permițând indivizilor din toate mediile si de toate vârstele să se angajeze în experiențe de învățare semnificative și eficiente. Procedând astfel, Fundația urmărește să reducă abandonul școlar și decalajul educațional și să ofere indivizilor puterea de a-și atinge întregul potențial, indiferent de circumstanțele lor.

 

Fundația Dare to Learn este inițiatorul platformei Dare to Learn, prin care urmează a se pilota abordări inovatoare în educație, și susține desfășurarea pe termen lung a evenimentului Dare to Learn în România, unde se reunesc gânditori, personalități de talie mondială, cercetători în leadership organizațional și educațional, deschizători de drumuri în educație echitabilă, precum și vizionari în inteligența artificială.

 

Despre Teach for Romania

Teach for Romania este o organizaţie non-guvernamentală care pregătește viitori educatori, învățători şi profesori model și îi sprijină în procesul de transformare a sistemului educațional din România. Scopul organizaţiei este să intervină pe termen lung în procesul de reducere a inechității educaţionale şi să dezvolte abilități sociale în rândul elevilor.

 

Teach for Romania face parte din reţeaua globală Teach for All, care pregăteşte viitori educatori, învăţători sau profesori care vor să performeze în învăţământul de stat, în special pentru elevii din medii vulnerabile. Scopul rețelei este să extindă accesul la educaţie în întreaga lume, prin creşterea şi accelerarea impactului generat de organizaţii care cultivă leadership-ul necesar pentru schimbare. Teach for All este prezent astăzi în peste 60 de țări din întreaga lume şi numără peste 100.000 de profesori și alumni care lucrează cu copii din comunități vulnerabile.

 

Despre Asociația Română de Literație (ARL România)

Asociația Română de Literație este o organizație non-guvernamentală a cărei misiune constă în dezvoltarea, promovarea şi susţinerea programelor şi proiectelor educaţionale care conduc la îmbunătăţirea serviciilor educaționale oferite de instituţiile de învăţământ pentru copii, tineri şi adulți din România şi din străinătate.

 

Asociația promovează exemple de bună practică, modele de excelenţă şi eficienţă didactică în educaţie, urmărind cu prioritate creşterea calităţii procesului de predare-învăţare pentru a contribui la formarea şi dezvoltarea competenţelor necesare împlinirii la nivel personal şi social a elevilor într-o societate bazată pe cunoaştere şi învăţare continuă. Dezvoltarea competențelor de literație ale elevilor reprezintă o prioritate a ARL.

 

Despre Finnish Teacher Training Centre

Finnish Teacher Training Centre este un centru de formare continuă pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar, care a apărut în urma nevoii profesorilor de a fi mereu conectați la schimbare. Portofoliul său de programe și cursuri este unul modular și flexibil, construit atât pe competențe generale de dezvoltare personală și a carierei, cât și pe competențe tehnice, metodologice, specifice corpului didactic, adaptat sistemului local.

 

 

Mass-media Contact

 

Diana Manea

Communication Manager

diana.manea@porternovelli.ro | +4 0786 344 667

 

Gabriela Stanciu

Senior Media Manager

gabriela.stanciu@porternovelli.ro | +4 0757 088 838

 

 

 

Lasă un răspuns